שבט תשפ"א
14 בינואר 2021 - 11 בפברואר 2021
המולד: יום רביעי (13.1.2021). שעה 17:35 ו-3 חלקים
קידוש לבנה: ממוצאי שבת, ג' בשבט (16.1.2021) בשעה 17:35 עד סוף ליל חמישי, ט"ו בשבט (30.1.2021)
זמן קידוש לבנה לפי עדות המזרח: מליל חמישי, ח' בשבט (20.1.2021)
ראש חודש שבט, יום ה', א' בשבט (14.1.2021): תפילת ראש חודש.
זמני הדלקת נרות ביום שישי,ב' שבט תשפ"א (15.1.2021)
הדלקת נרות | צאת השבת בישראל | הדלקת נרות | הדלקת נרות | ||||||
ירושלים | 16:27 | ירושלים | 17:37 | ניו יורק | 16:33 | מלבורן | 20:14 | מדריד | 17:42 |
תל אביב | 16:38 | תל אביב | 17:38 | לוס אנג'לס | 16:38 | יוהנסבורג | 18:41 | מרבייה | 18:10 |
באר שבע | 16:14 | באר שבע | 17:40 | פריס | 16:53 | בואנוס איירס | 19:39 | טורונטו | 16:39 |
חיפה | 16:29 | חיפה | 17:36 | לונדון | 15:52 | מוסקבה | 16:02 | ורשה | 15:22 |
אילת | 16:33 | אילת | 17:42 | אמסטרדם | 16:27 | רומא | 16:33 |
שבת פרשת וארא, ג' בשבט (16.1.2021)
מפטירים ביחזקאל כח, כה: "כה אמר אדני ה'", עד כט, כא: "וידעו כי אני ה'".
במנחה קוראים לשלושה בפרשת בא.
זמני הדלקת נרות ביום שישי ט' בשבט (22.1.2021)
הדלקת נרות | צאת השבת בישראל | הדלקת נרות | הדלקת נרות | ||||||
ירושלים | 16:29 | ירושלים | 17:43 | ניו יורק | 16:42 | מלבורן | 20:11 | מדריד | 17:50 |
תל אביב | 16:44 | תל אביב | 17:44 | לוס אנג'לס | 16:45 | יוהנסבורג | 18:39 | מרבייה | 18:17 |
באר שבע | 16:47 | באר שבע | 17:46 | פריס | 17:03 | בואנוס איירס | 19:37 | טורונטו | 16:48 |
חיפה | 16:35 | חיפה | 17:42 | לונדון | 16:03 | מוסקבה | 16:16 | ורשה | 15:34 |
אילת | 16:39 | אילת | 17:47 | אמסטרדם | 16:38 | רומא | 16:42 |
שבת פרשת בא, י' בשבט (23.1.2021)
מפטירים בירמיהו מו, יג עד מז, כה: "הדבר אשר דבר ה'"... עד "ונקה לא ינקה".
במנחה קוראים לשלושה בפרשת בשלח.
יום ה', ט"ו בשבט (28.1.2021), חמשה עשר בשבט, ראש השנה לאילנות
אין מתענים, אין אומרים תחנון (וכן במנחה שלפניו) אבל אומרים "למנצח... יענך".
נוהגים לאכול בו פרי אילנות מפירות שנשתבחה בהן ארץ ישראל כדי להזכיר שהיום הוא ראש השנה לאילנות. מהדרים לטעום 30 מיני פירות. בפירות יבשים יש להיזהר מחרקים. בפירות מיובאים יש לבדוק הכשר מוסמך.
ט"ו בשבט משמעותי למצוות תלויות בארץ. אין להפריש מעשר מפירות שחנטו קודם ט"ו בשבט על פירות שחנטו אחרי ט"ו בשבט, ולהיפך. ראוי להימנות על קרן המעשרות שבאמצעותה אפשר לפדות מעשר שני ולתת מעשר עני ומעשר ראשון.
זמני הדלקת נרות ביום שישי ט"ז בשבט (29.1.2021)
הדלקת נרות | צאת השבת בישראל | הדלקת נרות | הדלקת נרות | ||||||
ירושלים | 16:35 | ירושלים | 17:49 | ניו יורק | 16:50 | מלבורן | 20:06 | מדריד | 17:59 |
תל אביב | 16:51 | תל אביב | 17:50 | לוס אנג'לס | 16:52 | יוהנסבורג | 18:37 | מרבייה | 18:24 |
באר שבע | 16:54 | באר שבע | 17:51 | פריס | 17:14 | בואנוס איירס | 19:32 | טורונטו | 16:57 |
חיפה | 16:42 | חיפה | 17:49 | לונדון | 16:16 | מוסקבה | 16:30 | ורשה | 15:46 |
אילת | 16:45 | אילת | 17:53 | אמסטרדם | 16:51 | רומא | 16:51 |
שבת פרשת בשלח, שבת שירה, י"ז בשבט (30.1.2021)
מפטירים בשופטים ד': "ודבורה אשה נביאה" עד ה, לא: "ארבעים שנה".
במנחה קוראים לשלושה בפרשת יתרו.
זמני הדלקת נרות ביום שישי כ"ג בשבט (5.2.2021)
הדלקת נרות | צאת השבת בישראל | הדלקת נרות | הדלקת נרות | ||||||
ירושלים | 16:41 | ירושלים | 17:55 | ניו יורק | 16:59 | מלבורן | 20:00 | מדריד | 18:07 |
תל אביב | 16:57 | תל אביב | 17:56 | לוס אנג'לס | 16:59 | יוהנסבורג | 18:33 | מרבייה | 18:32 |
באר שבע | 17:00 | באר שבע | 17:57 | פריס | 17:26 | בואנוס איירס | 19:27 | טורונטו | 17:07 |
חיפה | 16:49 | חיפה | 17:55 | לונדון | 16:28 | מוסקבה | 16:45 | ורשה | 15:59 |
אילת | 16:51 | אילת | 17:58 | אמסטרדם | 17:04 | רומא | 17:00 |
שבת פרשת יתרו, כ"ד בשבט (6.2.2021) – שבת מברכין
את עשרת הדברות קוראים בטעם התחתון, ויש הקוראים בטעם העליון (ביאור הלכה תצ"ד). ונוהגים לעמוד בשעת קריאת עשרת הדברות. מפטירים בישעיהו ו: "בשנת מות המלך עוזיהו" עד "בן טבאל", ומוסיפים פרק ט, ה-ו: "כי ילד יולד לנו" עד "תעשה זאת".
מברכים חודש אדר, שיחול ביום ו' וביום שבת קודש (12-13.2.2021). אין אומרים אב הרחמים.
מולד חודש אדר: יום שישי (12.2.2021). שעה 6:19 ו-4 חלקים
במנחה קוראים לשלושה בפרשת משפטים.
יום ה' , כ"ט בשבט (11.2.2021), ערב ראש חודש אדר, יום כיפור קטן. במנחה אין אומרים תחנון.
א' דראש חודש אדר, יום ו', ל' בשבט (12.2.2021). תפילת ראש חודש כנהוג.
הארה ירושלמית לחודש שבט: מנהג סעודת פירות בט"ו בשבט
ישנו מנהג שהנהיגו המקובלים, מנהג שזכה להתפשט בבתים רבים והוא מנהג של אכילת סעודת פירות. יש למנהג זה של סעודת פירות מקור חשוב בתלמוד הירושלמי.
התלמוד הירושלמי במקורות רבים מעצים את העולם החומרי. הרעיון שסגפנות היא דבר שבאופן עקרוני אינו נכון, בא לידי ביטוי במאמר נוקב של הירושלמי (סוף קידושין): "עתיד אדם ליתן את הדין על כל מה שראו עיניו ולא אכל". הקב"ה רוצה שנהנה מן העולם. להימנע מאכילת פירות זה דבר שאינו ראוי.
וממשיך הירושלמי שם ואומר שרבי אלעזר היה חוסך כסף כדי לאכול מכל מין פעם בשנה.